Довідкка про не використання дитячої праці для участі в публічних закупівлях

19 квітня 2020 року набрала чинності нова редакція Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон).

Зміни в статті 17 Закону

В статтю 17 до переліку підстав для відмови в участі в процедурі закупівлі додано декілька нових пунктів.

Пункт 12. Службову (посадову) особу учасника/фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.

Розглянемо нову підставу для відмови в участі у процедурі закупівлі, якими законодавець  доповнив статтю 17 Закону України «Про публічні закупівлі» в новій редакції - відхилення учасника за використання ним дитячої праці.

Що являє собою відмова в участі у процедурі за використання дитячої праці

Тепер замовник повинен прийняти рішення про відмову учасникові в участі у процедурі закупівлі і зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі, якщо службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.

Під це визначення підпадають злочини в Кримінальному кодексі України, за вчинення яких настає кримінальна відповідальність; порушення спеціальних прав та привілеїв працевлаштованої дитини (віком до 18 років), які виявляє Державна служба з питань праці та за які настає адміністративна відповідальність, згідно з Кодексом України про адміністративні правопорушення.

Склади злочинів, пов’язані з використанням дитячої праці передбачені розділом 3 Кримінального кодексу України, а саме статтями 149–151 КК України. Слід зазначити, вони є особливо тяжкими злочинами зі строком погашення судимості у 8 років після відбуття покарання у вигляді позбавлення волі. Що стосується адміністративної відповідальності то прикладом правопорушення в ч. 2 ст. 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення є порушення інших вимог законодавства про працю щодо неповнолітнього.

Функціонування Єдиного державного реєстру злочинів торгівлі людьми

Постановою Кабінету Міністрів України від 18 квітня 2012 року № 303 затверджено «Положення про створення та функціонування Єдиного державного реєстру злочинів торгівлі людьми» (далі — Положення). Відповідно до ч. 5, ч. 6 Положення держателем (володільцем) Єдиного державного реєстру злочинів торгівлі людьми (далі — Реєстр) є Міністерство внутрішніх справ України, виконання функцій адміністратора (розпорядника) Реєстру покладено також на МВС.

Загальний доступ до статистичних відомостей, що містяться в Реєстрі, здійснюється безоплатно через офіційний веб-сайт МВС.

Користувачам Реєстру надається можливість здійснення пошуку, перегляду, роздрукування витягів з Реєстру, з урахуванням режиму доступу до статистичних відомостей, що містяться в Реєстрі

Утім, знайти на веб-сайті МВС такий реєстр нам не вдалось.

Як підтвердити відсутність підстав для відмови в участі у процедурі згідно з п. 12 ч. 1 ст. 17 Закону?

Механізм застосування на практиці нової підстави для відхилення тендерної пропозиції буде аналогічним до підтвердження відсутності підстави, передбаченої п. 5–6 ч. 1 ст. 17 Закону, тобто учасникові на стадії подання тендерної пропозиції потрібно буде підтвердити відсутність вищенаведеної підстави шляхом надання довідки в довільній формі / формі, визначеній у тендерній документації, а переможцеві надати довідку про відсутність судимості. В такому випадку довідка про несудимість буде підтверджувати одночасно п. 5 або п. 6 та п.12 ч. 1 ст. 17 Закону в новій редакції.

При цьому варто зауважити, що довідка про несудимість буде підтверджувати відсутність факту притягнення учасника / уповноваженої особи учасника до кримінальної відповідальності за вчинення саме злочину, пов’язаного з використанням дитячої праці, тому на підтвердження відсутності факту притягнення учасника / уповноваженої особи учасника до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці, слугуватиме довідка в довільній формі з відповідним формулюванням, яку потрібно буде надати переможцеві додатково з довідкою про несудимість.

Якщо замовник або інші учасники закупівлі захочуть перевірити інформацію про відсутність у службової (посадової) особа учасника процедури закупівлі, яку учасник уповноважив представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, або у фізичної особи, яка є учасником, адміністративної відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці, вони можуть надіслати запит у Державну службу з питань праці для отримання достовірної інформації.

 

Додати коментар

  • 1_sk
  • arma_logo
  • avenir-corporatio
  • baltia_druk
  • bank_kipru
  • cul
  • financial-initiative
  • fininiciativa
  • indar
  • infoton
  • interagro
  • konica-minolta
  • kt-logo
  • lavina
  • marketukraine
  • megapolis
  • mostobud
  • nextrealty
  • slavutich
  • tc-contact
  • tk
  • ua-news
  • ukr-exim-bank
  • vels-organic
  • venbest