Визнання торгів такими, що не відбулися

Щодо питання визнання торгів такими, що не відбулися: замовник, згідно з частиною 2 статті 31 Закону, має право прийняти відповідне рішення в таких випадках:

  • якщо ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції перевищує суму, передбачену замовником на фінансування закупівлі;
  • якщо здійснення закупівлі стало неможливим унаслідок непереборної сили;
  • скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг.

Відповідно до частини 3 статті 31 Закону повідомлення про визнання торгів такими, що не відбулися, оприлюднюється в електронній системі закупівель замовником протягом одного дня з дня прийняття замовником відповідного рішення та автоматично надсилається усім учасникам електронною системою закупівель. Отже, Закон про публічні закупівлі покладає саме на замовника обов’язок у певний строк оприлюднювати на веб-порталі ProZorro інформацію про визнання торгів такими, що не відбулися.

Також звертаємо увагу замовників, що наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» не містить форми «Повідомлення про визнання торгів такими, що не відбулися» чи/та форми «Протокол прийняття рішення про визнання торгів такими, що не відбулися».Таким чином, замовник вирішує самостійно, у якому вигляді створювати документ, який міститиме інформацію про визнання торгів такими, що не відбулися. Оскільки відповідно до вимог частини 4 статті 11 Закону рішення тендерного комітету або уповноваженої особи оформлюють протоколом (та виходячи з норми частини 3 статті 31 Закону), замовник приймає рішення про відміну торгів, а отже, також зобов’язаний оформити таке рішення протокольно. Доцільно саме такий протокол й підвантажувати в систему як повідомлення про визнання торгів такими, що не відбулися.Можливість практичної реалізації в системі ProZorro права замовника на визнання торгів такими, що не відбулися, розглянуто в таблиці.

Практичний аспект: визнання торгів такими, що не відбулися

 Підстава визнання торгів  такими, що не відбулися

 

 Дії замовника

 

 Технічна можливість реалізації в системі ProZorro

 Ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції перевищує суму, передбачену замовником на фінансування закупівлі(абз. 2 ч. 2 ст. 31 Закону)

 

 

 Рішення замовника оформлено належним чином (протокол засідання тендерного комітету/протокольне рішення уповноваженої особи)

 

 Не може бути здійснено замовником, оскільки система не дає технічної можливості учасникам вказувати ціну своєї пропозиції (вищу від очікуваної вартості предмета закупівлі, передбаченої замовником у річному плані закупівель та оголошенні про проведення процедури)

 Здійснення закупівлі стало неможливим унаслідок непереборної сили(абз. 3 ч. 2 ст. 31 Закону)

 

 Рішення замовника оформлено належним чином (протокол засідання тендерного комітету/протокольне рішення уповноваженої особи)

 

 Замовник здійснює самостійно шляхом оприлюднення в системі відповідного документа

 Скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг*(абз. 4 ч. 1 ст. 31 Закону).* Звертаємо увагу замовників, що відміна торгів через дану підставу — це право замовника, а не обов’язок. Тобто якщо під час проведення процедури закупівлі видатки на придбання такого предмета закупівлі було зменшено, то замовник самостійно вирішує: відміняти таку процедуру чи завершувати, не зважаючи на зменшення видатків. Наприклад, замовник провів закупівлю на 300 тис. грн, але після прийняття рішення про переможця видатки на придбання такого предмета закупівлі було скорочено на 80 тис. грн. Отже, замовник за таких обставин має право не визнавати торги такими, що не відбулися. Замовник далі за процедурою укладає договір про закупівлю на  300 тис. грн, але одразу до такого договору готує додаткову угоду, в якій зазначає підставу зміни істотних умов договору — зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника. Отже, після складання додаткової угоди вартість договору складатиме 220 тис. грн

 Рішення замовника оформлено належним чином (протокол засідання тендерного комітету/протокольне рішення уповноваженої особи)

 Замовник здійснює самостійно  шляхом оприлюднення в системі відповідного документа

Аналогічно процедурі відміни торгів Замовник має право визнати торги такими, що не відбулися також частково (за лотом), а повідомлення про це оприлюднюється в електронній системі закупівель знову ж таки замовником протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення та автоматично надсилається усім учасникам електронною системою закупівель. Але звертаємо увагу читачів на те, що визнання торгів такими, що не відбулися, — це не обов’язок замовника, а право, тому ви можете і не приймати відповідне рішення за певних обставин. І це не буде порушенням вимог законодавства про публічні закупівлі.

 

Світлана Бовсунюк,

юрист, фахівець у сфері публічних (державних) закупівель

Журнал «Радник у сфері державних закупівель»

Додати коментар

  • 1_sk
  • arma_logo
  • avenir-corporatio
  • baltia_druk
  • bank_kipru
  • cul
  • financial-initiative
  • fininiciativa
  • indar
  • infoton
  • interagro
  • konica-minolta
  • kt-logo
  • lavina
  • marketukraine
  • megapolis
  • mostobud
  • nextrealty
  • slavutich
  • tc-contact
  • tk
  • ua-news
  • ukr-exim-bank
  • vels-organic
  • venbest