Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x

Особливості встановлення кваліфікаційних критеріїв для учасників публічних закупівель

Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (Закон про публічні закупівлі) дає замовникам право встановлювати певні кваліфікаційні критерії.

В яких ситуаціях замовник вправі установлювати кваліфікаційні критерії?

В ч. 3 ст. 16 Закону про публічні закупівлі, зазначено, що визначені замовником кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначають у тендерній документації та вимагають під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).

Разом з тим абз. 2 ч. 3 ст. 16 Закону визначає випадки, коли замовник не встановлює кваліфікаційні критерії та не визначає перелік документів, що підтверджують відповідність цим критеріям. Це стосується закупівель:

  • нафти, нафтопродуктів сирих;
  • електричної енергії, послуг з її передачі та розподілу;
  • централізованого постачання теплової енергії;
  • централізованого постачання гарячої води;
  • послуг з централізованого опалення;
  • послуг поштового зв’язку, поштових марок і маркованих конвертів;
  • телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- і телесигналів;
  • послуг із централізованого водопостачання та/або водовідведення;
  • послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування.

В якому вигляді учасникові слід подавати документи на підтвердження кваліфікаційних вимог?

В Україні діє електронна система закупівель. Учасники  оформляють і подають документи в електронному вигляді через спеціалізовані електронні майданчики. Це правило також поширюється на документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям, установленим в тендерній документації. Учасники мають завантажувати відскановані документи, що підтверджують їх відповідність кваліфікаційним критеріям, в окремому файлі.

Які документи учасники закупівель вправі не подавати у складі своєї пропозиції?

Досить часто на практиці замовники закупівель додатково вимагають документи, не передбачені законодавством. Так само не поодинокі випадки, коли відхиляють пропозиції  учасників, котрі не надали у складі своїх пропозицій затребуваних документів через невідповідність умовам тендерної документації.

Слід памятати, що ч. 4 ст. 16 Закону про публічні закупівлі зазначає, що документи, не передбачені законодавством для учасників (юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців), учасники не подають у складі тендерної пропозиції, їх не вимагають під час проведення переговорів (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).

Для уникнення дискримінації учасників за кваліфікаційними критеріями законотворці передбачили в абз. 2 ч. 4 ст. 16 Закону норму, що відсутність документів, які не передбачені законодавством для учасників (юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців), у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником. Чимало замовників перенесли дану норму в тендерну документацію.

При цьому документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям, не можуть бути визначені як конфіденційна інформація. Це означає, що учасники, які хочуть визначити певні документи як конфіденційні у своїй пропозиції, повинні взяти до уваги це положення Закону.

Яким чином замовник перевіряє відповідність учасника кваліфікаційним критеріям?

Ч. 1 ст. 27 Закону про публічні закупівлі передбачено, що розкриття тендерних пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, здійснюється автоматично електронною системою закупівель відразу після закінчення електронного аукціону. Згідно з ч. 1 ст. 28 Закону, оцінку тендерних пропозицій електронна система закупівель проводить автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону. Розгляд тендерних пропозицій на відповідність вимогам тендерної документації, у тому числі кваліфікаційним вимогам, замовник здійснює після оцінки пропозицій, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною.

Перевірка відповідності учасника кваліфікаційним критеріям при конкурентному діалозі обумовлена тим, що ця закупівля відбувається в два етапи. Інформацію  про відповідність кваліфікаційним критеріям, визначеним у тендерній документації, пропонують подати на першому етапі.

При застосуванні переговорної процедури подання інформації про відповідність кваліфікаційним вимогам вимагає (і перевіряє) замовник під час проведення переговорів.

Для міжнародних закупівель існує дещо інший порядок перевірки відповідності учасника кваліфікаційним критеріям. Так, якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюють відповідно до положень ч. 4 ст. 10 Закону, то розкриття частини тендерної пропозиції з інформацією і документами, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям, здійснюється електронною системою закупівель автоматично в день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні про проведення процедури закупівлі.

Додати коментар

Захисний код
Оновити


Якщо ваше питання не може очікувати – звертайтесь:
(044) 232-86-42, (093) 465-97-79, (095) 531-63-80, e-mail office@salex-lcc.com.ua
  • 1_sk
  • arma_logo
  • avenir-corporatio
  • baltia_druk
  • bank_kipru
  • cul
  • financial-initiative
  • fininiciativa
  • indar
  • infoton
  • interagro
  • konica-minolta
  • kt-logo
  • lavina
  • marketukraine
  • megapolis
  • mostobud
  • nextrealty
  • slavutich
  • tc-contact
  • tk
  • ua-news
  • ukr-exim-bank
  • vels-organic
  • venbest