Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x

Блоги (UA)

Особливості встановлення кваліфікаційних критеріїв для учасників публічних закупівель

вкл. .

Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (Закон про публічні закупівлі) дає замовникам право встановлювати певні кваліфікаційні критерії.

В яких ситуаціях замовник вправі установлювати кваліфікаційні критерії?

В ч. 3 ст. 16 Закону про публічні закупівлі, зазначено, що визначені замовником кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначають у тендерній документації та вимагають під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).

Разом з тим абз. 2 ч. 3 ст. 16 Закону визначає випадки, коли замовник не встановлює кваліфікаційні критерії та не визначає перелік документів, що підтверджують відповідність цим критеріям. Це стосується закупівель:

  • нафти, нафтопродуктів сирих;
  • електричної енергії, послуг з її передачі та розподілу;
  • централізованого постачання теплової енергії;
  • централізованого постачання гарячої води;
  • послуг з централізованого опалення;
  • послуг поштового зв’язку, поштових марок і маркованих конвертів;
  • телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- і телесигналів;
  • послуг із централізованого водопостачання та/або водовідведення;
  • послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування.

В якому вигляді учасникові слід подавати документи на підтвердження кваліфікаційних вимог?

В Україні діє електронна система закупівель. Учасники  оформляють і подають документи в електронному вигляді через спеціалізовані електронні майданчики. Це правило також поширюється на документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям, установленим в тендерній документації. Учасники мають завантажувати відскановані документи, що підтверджують їх відповідність кваліфікаційним критеріям, в окремому файлі.

Які документи учасники закупівель вправі не подавати у складі своєї пропозиції?

Досить часто на практиці замовники закупівель додатково вимагають документи, не передбачені законодавством. Так само не поодинокі випадки, коли відхиляють пропозиції  учасників, котрі не надали у складі своїх пропозицій затребуваних документів через невідповідність умовам тендерної документації.

Слід памятати, що ч. 4 ст. 16 Закону про публічні закупівлі зазначає, що документи, не передбачені законодавством для учасників (юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців), учасники не подають у складі тендерної пропозиції, їх не вимагають під час проведення переговорів (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).

Для уникнення дискримінації учасників за кваліфікаційними критеріями законотворці передбачили в абз. 2 ч. 4 ст. 16 Закону норму, що відсутність документів, які не передбачені законодавством для учасників (юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців), у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником. Чимало замовників перенесли дану норму в тендерну документацію.

При цьому документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям, не можуть бути визначені як конфіденційна інформація. Це означає, що учасники, які хочуть визначити певні документи як конфіденційні у своїй пропозиції, повинні взяти до уваги це положення Закону.

Яким чином замовник перевіряє відповідність учасника кваліфікаційним критеріям?

Ч. 1 ст. 27 Закону про публічні закупівлі передбачено, що розкриття тендерних пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, здійснюється автоматично електронною системою закупівель відразу після закінчення електронного аукціону. Згідно з ч. 1 ст. 28 Закону, оцінку тендерних пропозицій електронна система закупівель проводить автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону. Розгляд тендерних пропозицій на відповідність вимогам тендерної документації, у тому числі кваліфікаційним вимогам, замовник здійснює після оцінки пропозицій, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною.

Перевірка відповідності учасника кваліфікаційним критеріям при конкурентному діалозі обумовлена тим, що ця закупівля відбувається в два етапи. Інформацію  про відповідність кваліфікаційним критеріям, визначеним у тендерній документації, пропонують подати на першому етапі.

При застосуванні переговорної процедури подання інформації про відповідність кваліфікаційним вимогам вимагає (і перевіряє) замовник під час проведення переговорів.

Для міжнародних закупівель існує дещо інший порядок перевірки відповідності учасника кваліфікаційним критеріям. Так, якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюють відповідно до положень ч. 4 ст. 10 Закону, то розкриття частини тендерної пропозиції з інформацією і документами, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям, здійснюється електронною системою закупівель автоматично в день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні про проведення процедури закупівлі.

Звіт про укладені договори в Прозоро при допорогових закупівлях

вкл. .

Закон України «Про публічні закупівлі» (Закон про публічні закупівлі) не зобов’язує закуповувати абсолютно все через систему електронних закупівель Прозоро. Відповідно до абз. 5 ч. 1 ст. 2  Закону у разі здійснення закупівель товарів, робіт, послуг без використання електронної системи закупівель, коли вартість предмета закупівлі дорівнює чи перевищує 50 тис. грн. і є меншою за вартість, встановлену в абз. 2 і 3 цієї частини, замовники обов’язково оприлюднюють звіт про укладені договори в системі електронних закупівель відповідно до ст. 10 Закону.

Таким чином, Закон України «Про публічні закупівлі» надає замовникам право вибору - замовник може здійснити одну з двох дій:

  • електронну допорогову закупівлю;
  • укласти прямий договір та розмістити звіт про укладені договори на електронному майданчику у системі Прозоро.

Коли обов’язково проводити допорогову електронну закупівлю

Разом зі звітом про укладені договори замовник повинен оприлюднити сканкопію договору про закупівлю (п. 4.1.1 наказу ДП «Зовнішторгвидав України» №35).

Варто зауважити, що окремі категорії замовників все-таки зобов’язані проводити всі закупівлі через Прозоро на підставі відомчих нормативно-правових актів. У разі наявності відомчого правового акту щодо обов’язкового використання електронної системи Прозоро для усіх закупівель (допорогові та надпорогові) вони проводяться тільки через електронний майданчик. Так, згідно з розпорядженням запорізького міського голови «Про проведення електронних закупівель» від 16.02.16. №71 виконавчий орган міської влади, комунальні установи, заклади, підприємства, які належать до комунальної власності міста Запоріжжя, зобовязані застосовувати електронну систему для допорогових закупівель. Утім, це скоріше вийняток із загального правила.

Загалом, існують такі пороги для замовників:

  • товари і послуги — від 50 тис. до 199, 999 грн.;
  • робіт — від 50 тис. до 1, 499, 999 грн.

Пороги для замовників, що здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання:

  • товари і послуги — від 50 тис. до 999, 999 грн.;
  • робіт  від 50 тис. до 4, 999, 999 грн.

За якими договорами необхідно оприлюднювати звіти про укладені договори?

Відповідь на це питання міститься в листі Мінекономрозвитку №3302-06/21890-07 від 15.07.16 . Так, наказом Мінекономрозвитку від 22.03.2016 №490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» затверджено форму звіту про укладені договори. Відповідно до п. 15 звіту замовники зазначають ціну договору і оприлюднюють звіт про кожний укладений договір в системі електронних закупівель відповідно до ст. 10 Закону, у разі здійснення закупівель товарів, робіт, послуг без використання електронної системи закупівель, за умови, що вартість предмета закупівлі у договорі дорівнює чи перевищує 50000 грн. і є меншою за вартість, встановлену в абз. 2, 3 цієї частини Закону.

Підписання звіту про укладені договори електронним цифровим підписом

Відповідно до абз. 2 п. 2 наказу Мінекономрозвитку від 22.03.16. №490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель»: після внесення усієї обов’язкової інформації, передбаченої формою документа, на неї накладається електронний цифровий підпис. Електронна система закупівель Прозоро автоматично створює документ, який можна роздрукувати у разі потреби.

Отже, перед розміщенням звіту про укладені договори в Прозоро замовник повинен отримати електронний цифровий підпис на осіб, котрі будуть розміщувати інформацію в системі.

Рекомендації

Для уникнення можливих помилок при роботі із електронним майданчиком при оприлюднені звіту про укладені договори в Прозоро рекомендуємо спочатку провести ці дії в тестовому режимі. А вже потім оприлюднити звіт в реальному часі.

 

Зміна істотних умов договору про закупівлю за державні кошти

вкл. .

В учасників закупівель часто виникають питання, як правильно вчинити, коли ціна на їхні товари, послуги та роботи постійно росте, як відобразити ці зміни в умовах договору про державну закупівлю, та якими документами їх потрібно підтвердити.

Правові підстави внесення змін до істотних умов договору про закупівлю за державні кошти

Згідно із ч. 4  ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» (Закон) істотні умови договору про закупівлю не можна змінювати після його підписання аж до виконання сторонами своїх зобов’язань в повному обсязі, крім установлених Законом випадків. При цьому норми цього Закону та Цивільного і Господарського кодексів України співвідносяться між собою як спеціальні і загальні, тобто пріоритет мають норми закону як спеціального правового акту.

Насамперед Закон містить імперативні норми щодо:

  • наявності у складі тендерної документації проекту договору про закупівлю із порядком зміни його умов;
  • внесення змін до тендерної документації;
  • внесення змін до проекту договору державної закупівлі;
  • укладення договору за результатами аукціону переможця процедури закупівлі;
  • зміни ціни пропозиції учасника при застосуванні переговорної процедури;
  • встановлення випадків і порядку зміни істотних умов договору.

При підготовці проекту договору про державну закупівлю як у складі тендерної документації, так і при укладенні договору в порядку переговорної процедури замовник має передбачати в умовах договору підстави зміни істотних умов, порядок їх застосування, а також перелік документів на підтвердження необхідності застосування змін.

Судова практика у сфері внесення змін до договору про закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти

Відсутність у цьому договорі підстав зміни істотних умов - це підстава для визнання таких додаткових угод недійсними. Це засвідчує практика вирішення судами спорів у сфері державних закупівель, Так, підтвердженням цьому є постанова Вищого господарського суду України від 27.04.16 у справі №910/27353/15. В ній висловлена правова позиція стосовно відсутності правової можливості внести зміни істотних умов договору про державні закупівлі у частині зміни цін у зв’язку із зміною курсу валют за відсутності в договорі умов щодо можливості внесення таких змін. Обов’язковою умовою внесення змін відповідно до ч. 4 ст. 36 Закону є можливість внесення зазначених змін в чинний договір закупівлі. Слід розмежувати поняття «строк дії договору» і «припинення зобов’язання виконанням». Як правило, сторони договору визначають строк його дії останнім числом відповідного календарного року. Виконання зобов’язання є основною умовою (способом) його припинення. Належне виконання  договору закупівлі припиняє зобов’язання. При зазначенні в договорі строку дії його чинність і дійсність необхідно пов’язувати з  виконанням договору. У зв’язку з цим укладення додаткової угоди до договору про закупівлю щодо зміни його істотних умов відповідно до ч. 4, 5 ст. 36 Закону стосується виключно чинного договору.

Отже, суди відмовляють у задоволенні вимог щодо укладення додаткової угоди у зв’язку з неможливістю її укладення після виконання договору. 

Ми спеціалізуємось на таких послугах в сфері державних закупівель

Час виконання

 оформлення всього пакету документів для Прозоро

за домовленістю

 підготовка окремих документів:

 довідка з реєстру корупційних правопорушень

від

3 годин

 довідка про відсутність судимості

 довідка з реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження по банкрутстві

 антикорупційна програма

 документ про відсутність заборгованості з податків і зборів

 тендерне забезпечення

від

1 дня

 оскарження державних закупівель

 

Комплексний підхід

По всій Україні

Працюємо оперативно

Допоможемо підготувати документи на тендер

Працюємо по м. Київ та всій Україні

Телефонуйте – проконсультуємо!(044) 232-86-42, (095) 531-63-80, (093) 465-97-79

 

Укладення договору про державну закупівлю з відкладальною та скасувальною умовами (обставинами)

вкл. .

Як розпочати процедуру закупівель до моменту, коли замовникові достовірно стане відомо про затвердження фінансування?  Яким чином обумовити в договорі момент виникнення та скасування зобов’язань у зазначеному випадку? Відповіді на це та інші запитання щодо встановлення певних умов у договорі ми дамо в цій статті.

Планування, здійснення процедур закупівель, в тому числі внесення предмету закупівлі до річного плану, визначення орієнтовного початку проведення процедури закупівлі до виділення відповідного фінансування належить до повноважень тендерного комітету чи уповноваженої особи. При цьому виникнення потреб у замовника та їх фінансування не чітко  регулюється законодавством у сфері публічних закупівель.

Утім, розпорядникам коштів бюджету необхідно обов’язково зважати на положення Бюджетного кодексу, відповідно до якого передбачати виникнення зобов’язань можна за наявності бюджетних асигнувань.

Як укласти договір із відкладальною або скасувальною (умовою) обставиною

Відповідно до ст. 212 Цивільного кодексу (ЦК) України, особи, котрі вчиняють правочин, вправі обумовити настання чи зміну прав, обов'язків обставиною, стосовно якої не відомо, настане вона чи ні,так звана відкладальна обставина. Особи, котрі вчиняють правочин, вправі обумовити припинення прав, обов'язків обставиною, щодо якої також не відомо, настане чи не настане вона (скасувальна обставина).

В укладеному договорі про закупівлю сторони також можуть передбачити та обумовити відкладальну і скасувальну обставини (умови) на підставі ЦК України.

Відкладальна та скасувальна (умови) обставини в договорі про державну  закупівлю

Для забезпечення можливості розпочати закупівельну процедуру, для потреби в предметі закупівлі замовник може прийняти відповідне рішення та відобразити таку процедуру в річному плані закупівель на підставі наявної інформації та документів.

Договір про публічну закупівлю укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням особливостей Закону «Про публічні закупівлі». За загальним правилом, умови цього договору не можуть відрізнятися від змісту самої тендерної пропозиції переможця. Закон зобов’язує замовника включати проект договору закупівлі до тендерної документації, конкретизувати ті умови, які необхідно погодити сторонам для подальшого підписання договору.

Виходячи з положень ЦК України, договір про закупівлю вважається вчиненим з відкладальною умовою в разі, коли сторони, що вчиняють його, обумовили такою умовою настання прав, обов’язків, що виникають не з моменту вчинення договору, а відкладаються. Вони пов’язуються з часом настання обумовленої договором обставини, стосовно якої не відомо, чи настане вона.

Визначення відкладальної та скасувальної (умов) обставин в договорі державної  закупівлі

Натомість договір про закупівлю вважається вчиненим зі скасувальною умовою, коли сторони договору обумовили припинення прав і обов’язків. Варто зауважити, що права і обов’язки сторін договору про закупівлю виникають з моменту вчинення договору, але підлягають припиненню в майбутньому з моменту настання скасувальної умови.

Виконання договірних обов’язків здійснюється у погоджений сторонами строк. При цьому, обумовлюючи відкладальну, скасувальну обставини, слід розрізняти безпосередньо умову та строк, який неминуче настане.

Він може визначатися  конкретною календарною датою, або певним проміжком часу, або подією, щодо якої відомо, що вона обов’язково відбудеться. Тут стане в пригоді глава 18 ЦК України, котра регулює визначення та обрахування строків.

Таким чином, на етапі підготовки тендерної документації та проекту договору замовник може передбачити в проекті договору умову щодо настання прав, обов’язків з відкладальною обставиною та/або обумовити їх припинення скасувальною обставиною, якщо є потреба пов’язати виникнення, припинення прав, обов’язків сторін з певною умовою.

Ми спеціалізуємось на таких послугах в сфері державних закупівель

Час виконання

 оформлення всього пакету документів для Прозоро

за домовленістю

 підготовка окремих документів:

 довідка з реєстру корупційних правопорушень

від

3 годин

 довідка про відсутність судимості

 довідка з реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження по банкрутстві

 антикорупційна програма

 документ про відсутність заборгованості з податків і зборів

 тендерне забезпечення

від

1 дня

 оскарження державних закупівель

 

Комплексний підхід

По всій Україні

Працюємо оперативно

Допоможемо підготувати документи на тендер

Працюємо по м. Київ та всій Україні

Телефонуйте – проконсультуємо!(044) 232-86-42, (095) 531-63-80, (093) 465-97-79

 

Продовження дії договору про закупівлю

вкл. .

Після визначення переможця закупівлі замовник і учасник укладають договір про закупівлі. Як правило, строк дії цього договору становить один бюджетний період, тобто 1 календарний рік. По завершенню поточного бюджетного періоду замовнику потрібно починати планувати свої закупівлі в наступному році з метою продовження своєї діяльності.

Повноцінне функціонування бюджетного сектору економіки потребує постійного руху товарів, робіт, послуг на початку кожного нового року. Особливо це актуально для дитячих, шкільних закладів, сфери охорони здоров’я, комунальних послуг тощо. Замовник закупівлі має забезпечити продовження безперервного процесу надання послуг чи постачання товарів шляхом:

  • проведення закупівлі в кінці кожного поточного року;
  • продовження дії договору закупівлі на строк, достатній до проведення наступної процедури закупівлі в новому році в обсязі до 20% суми договору, що був укладений в попередньому році.

Що являє собою продовження дії договору про закупівлю

За загальним правилом цивільного законодавства, дію договору можна продовжити, якщо термін його дії не закінчився. Укладаючи договір про закупівлю, сторони мають дотримуватись норм Цивільного і Господарського кодексів України, враховуючи при цьому особливості Закону «Про публічні закупівлі».

Продовження дії договору про публічну закупівлю має свою специфіку. Так, при продовженні умов цього договору замовник закупівлі повинен:

  • укласти із контрагентом додаткову угоду до договору;
  • впродовж 7 робочих днів з дати її підписання надати в органи казначейства реєстр фінзобов’язань і підтверджуючі документи.

Отже, важливо дотриматись вимог щодо строків дії договору та реєстрації бюджетних зобов’язань в казначействі.

Порядок продовження дії договору про закупівлю

Для продовження дії договору закупівлі рекомендуємо замовнику дотримуватись такого порядку дій:

  • в строк до 31 грудня поточного року спочатку укласти із учасником першу додаткову угоду до договору про держзакупівлю без зазначення в ній конкретної суми, продовживши таким чином договір на наступний рік на термін, достатній, щоби провести закупівлю на початку наступного року;
  • після затвердження кошторису видатків для замовника в наступному році укласти другу додаткову угоду до договору про закупівлю на конкретну суму, яка не має перевищувати 20 % договору закупівлі;
  • протягом 7 робочих днів з дати укладення другої додаткової угоди надати до органу казначейства цю угоду та необхідні документи для проведення реєстрації бюджетних зобов’язань.                                                               

Строк продовження дії договору про закупівлю

Строк продовження дії цього договору не є однаковим для кожного замовника. Так, наприклад, строк проведення одних торгів більший, ніж інших. Також бувають ситуації, коли торги можуть бути оскаржені або зупинені і строк їх проведення буде продовжено.

Слід також зауважити, що обсяги закупівлі, визначені в додатковій угоді до 20 %, не треба враховувати при проведенні в новому році процедури на цей же предмет закупівлі.

Чи потрібно вносити зміни до річного плану у разі продовження дії договору на 20 %

В чинному законодавстві наразі відсутня необхідність внесення змін в річний план при продовженні терміну договору для проведення закупівлі вже на початку нового року в обсязі до 20 % суми укладеного в попередньому році договору. В цьому випадку тендерний комітет чи уповноважена особа складає, а також затверджує річний план закупівель, котрі планує провести, але без урахування в ньому нових зобов’язань, пов’язаних із продовженням дії договору про державну закупівлю.

Отже,  чинне законодавство надає замовникам право продовжувти договори про закупівлі і здійснювати оплату незалежно від перехідного періоду бюджетного процесу (завершення одного бюджетного періоду та початку наступного) при дотриманні вимог законодавства.  Замовник вправі продовжити тільки догорів про закупівлю, укладений за результатами публічної процедури закупівель (відкриті торги, переговорна процедура, конкурентний діалог). Коли він не проводив процедуру закупівлі у зв’язку з тим, що очікувана вартість договору не перевищувала понадпороги, встановлені ч. 1 ст. 2 Закону «Про публічні закупівлі», то продовження дії договору тут не можливе. В цьому разі треба проводити нову процедури закупівлі.

Ми спеціалізуємось на таких послугах в сфері державних закупівель

Час виконання

 оформлення всього пакету документів для Прозоро

за домовленістю

 підготовка окремих документів:

 довідка з реєстру корупційних правопорушень

від

3 годин

 довідка про відсутність судимості

 довідка з реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження по банкрутстві

 антикорупційна програма

 документ про відсутність заборгованості з податків і зборів

 тендерне забезпечення

від

1 дня

 оскарження державних закупівель

 

Комплексний підхід

По всій Україні

Працюємо оперативно

Допоможемо підготувати документи на тендер

Працюємо по м. Київ та всій Україні

Телефонуйте – проконсультуємо!(044) 232-86-42, (095) 531-63-80, (093) 465-97-79

 

  • 1_sk
  • arma_logo
  • avenir-corporatio
  • baltia_druk
  • bank_kipru
  • cul
  • financial-initiative
  • fininiciativa
  • indar
  • infoton
  • interagro
  • konica-minolta
  • kt-logo
  • lavina
  • marketukraine
  • megapolis
  • mostobud
  • nextrealty
  • slavutich
  • tc-contact
  • tk
  • ua-news
  • ukr-exim-bank
  • vels-organic
  • venbest