Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x

Блоги (UA)

Тендерний комітет чи уповноважена особа: що обрати?

вкл. .

Як замовнику визначитися з тим, що саме їм потрібно: тендерний комітет щонайменше на п’ятеро осіб чи  уповноважена особа? Тим більше, що Закон України «Про публічні закупівлі» дав право вибору: тендерний комітет чи уповноважена особа. Він діє виключно на власний розсуд. Утім, практика показує, що більшість замовників обирає тендерний комітет.

Переваги тендерного комітету:

  • тендерний комітет – це звичніше явище.  Чого мудрувати: наказ про створення тендерного комітету на два абзаци та положення про цей комітет, про зразок якого подбало Мінекономрозвитку і справу зроблено.
  • хоча ще 2003 року до Національного класифікатора України ДК 003-1995 «Класифікатор професій» офіційно було внесено посаду «фахівець з державних закупівель» зараз перейменовано на «фахівець з публічних закупівель»). Самостійною професією вона не стала, не прижилася, адже до 2016 року замовникам не було потреби вводити такі посади, бо вони все одно мусили створювати підрозділи та направляти працівників на проходження навчання. Окрім того, типової кваліфікаційної характеристики уповноважена особа не має, профільної освіти за таким напрямком підготовки не існує до типових штатів не включено і т. д.;
  • не кожен замовник проводить стільки закупівель, аби завантажити їх підготовкою повний робочий день уповноважену особу;
  • більшість замовників схиляється до необхідності розділити відповідальність за проведення закупівель між кількома особами, яким є тендерний комітет, не допускаючи концентрації відповідальності чи повноважень, у руках 1 працівника, яким є уповноважена особа.

Переваги уповноваженої особи

  • насамперед уповноважена особа, на відміну від членів тендерного комітету, може виконувати свої обов’язки за окремим трудовим договором, тобто бути самостійною штатною одиницею. Оскільки організація та проведення закупівель буде основною  турботою такого фахівця, а не обов’язком «між іншим» на додачу до посадової інструкції, то він приділятиме закупівлям увесь свій час чи зусилля;
  • працівники, які могли б бути включені до складу тендерного підрозділу, не відволікатимуться від своїх основних обов’язків як на організацію та проведення закупівлі, бо це робить уповноважена особа;
  • утримання  додаткової штатної одиниці спеціаліста з публічних закупівель, тобто уповноваженої особи, переважно дешевше, аніж створення тендерного комітету з людей, що вже працюють.  Замовники при формуванні тендерного комітету вкрай рідко не винагороджують членів тендерного комітету чи встановленням надбавки до посадового окладу (наприклад, за виконання особливо важливої роботи чи за інтенсивність праці в розмірі до 50 % від посадового окладу), чи постійними підвищеними преміями. Надбавка у 50 % посадового окладу для 5 працівників = 2,5 умовних посадових оклади. Інакше кажучи, встановити оклад уповноваженій особі явно економніше, аніж витрачати понад два такі оклади на надбавки на тендерний комітет;
  • ефективнішим використання коштів буде і при підвищенні кваліфікації уповноваженої особи коштом замовника: за гроші, необхідні для оплати курсів п’яти людей, уповноважена особа зможе проходити навчання щоквартально. Не кажучи вже про те, роботу на умовах безстрокового трудового договору: якщо кошторис замовника — лише на кілька закупівель, то він може укласти строковий трудовий договір лише на час, достатній для проведення закупівель;
  • як свідчить практика, нерідко робота тендерного відділу демонструє справедливість твердження «Хочеш занапастити справу —  створи комісію». Уповноважена особа має певні переваги організаційного характеру;
  • уповноважена особа ніколи не викликає питання дотримання кворуму чи банальної неможливості зібрати в одному місці в один і той самий час групу осіб, готову до обговорення питання, яким є тендерний комітет;
  • уповноважена особа не буде без кінця сперечатися, затягуючи строки підготовки тендерної документації чи оцінки пропозицій;
  • коли на підприємстві є уповноважена особа,  завжди буде відомо, з кого спитати за недоліки, що краще, чим тендерний підрозділ.

Перевірка довідки про несудимість онлайн

вкл. .

Замовити довідку про несудимість можна онлайн через запит в електронній формі на сайті МВС. Зміни полягають у нових можливостях веб-сервісу МВС. Розглянемо алгоритм дій з первірки даного документу.

Як перевірити онлайн, чи готова довідка про несудимість?

Необхідно скористатися сервісом онлайн перевірки, чи готова довідка про несудимість (вид електронної адміністративної послуги «Перевірка статусу довідки»). Після того, як ви надішлете запит, перед вами відкриється сторінка зі сповіщенням «Заявка з номером ХХХХ ХХХХ ХХХХ ХХХХ ХХХХ готова».

Після того, як ви скористались опцією «Завантажити довідку», перед вами відкриється наступна сторінка, на якій ви матимете змогу завантажити онлайн як електронну довідку у форматі pdf, так і файл з ЕЦП. Файли, що надійшли на електронну пошту. Файли, які можливо завантажити за допомогою описаної адміністративної послуги, є однаковими за змістом, що й підтвердить перевірка.

Ви маєте можливість побачити, який вигляд має така довідка про несудимість, щоб перевірка буде достовірнішою. Зауважимо, що при заповненні електронної форми запиту можна обрати спосіб отримання як «в електронному вигляді», так і «в паперовому й в електронному вигляді». В обох випадках довідка про несудимість буде додатково надіслана на електронні пошти, які вказували заявники при оформленні замовлень, а також вони мають ідентичний вигляд.

Як перевіряється онлайн довідка МВС про несудимість.

За допомогою сервісу Міністерства внутрішніх справ України, проводиться перевірка легітимності документу. Для здійснення перевірки беремо інформацію, яку містить довідка МВС, тобто вносимо у відповідні поля номер, дату народження особи та натискаємо «ЗНАЙТИ».

Перевірка електронної цифрової печатки МВС

Перевірити цю цифрову печатку можна на сайті Центрального засвідчувального органу, скориставшись державним онлайн-сервісом перевірки за посиланням czo.gov.ua/verify. Важливо! Для здійснення перевірки необхідно підвантажити обидва файли (довідка про несудимість + ЕЦП).

 

 

Як замовити онлайн довідку про несудимість, відсутність судимості

вкл. .

Відсутність судимості за злочини з корисливих мотивів, у службової чи посадової особи учасника, котра підписала тендерну пропозицію, у фізичної особи-учасника, тобто довідка про несудимість — є обов’язковою умовою участі в закупівлі, що прямо передбачено ч.1 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі».

Замовити довідку про несудимість онлайн

У листі від 31.07.2017 №16/1-2002 Міністерство внутрішніх справ України зазначило, що запровадило можливість отримання відомостей стосовно наявності судимості в учасників процедур закупівлі й/або службової чи посадової особи учасника онлайн за запитом фізособи в електронній формі за умови ідентифікації завдяки електронному цифровому підпису (ЕЦП) через сайт МВС. А також МВС анонсувало, що надалі заявник сам зможе замовити онлайн отримання даних про несудимість на власну електронну пошту, при цьому довідка буде завіреною електронною і цифровою печаткою. Можна замовити довідку онлайн через запит в електронній формі на веб-сайті МВС. Зупинимося на покроковому алгоритмі дій та сутності процедури. Зміни полягають у нових онлайн можливостях веб-сервісу МВС, щоб довідка про несудимість стала доступнішою для заявника.

Сервіси замовлення відомостей про несудимість онлайн

Замовлення довідки про несудимість онлайн можна здійснити за допомогою сервісу mvs.gov.ua. Повторювати це не обов’язково, оскільки аналогічні можливості надає сервіс hcs.gov.ua. Вибір використання сервісу, завядки якому буде оформлена довідка, залишається за користувачем.

Сповіщення на електронну пошту онлайн

Одразу після вчинення всіх необхідних дій для замовлення онлайн довідки про несудимість на електронну пошту прийде сповіщення. Зверніть увагу, що на початку функціонування сервісу в сповіщенні, яке приходить на електронну пошту, могла бути відсутня інформація щодо посилань, за допомогою яких можна перевірити, чи готова довідка про несудимість. Та значної ролі це не відіграє, оскільки це лише зручність та ще одна підказка для користувачів. Коли довідка, що засвідчує несудимість, буде оформлена Департаментом ІТ МВС, то на електронну пошту прийде нове сповіщення. В ньому буде зазначено, що довідка про несудимість в електронному форматі pdf надіслана онлайн на електронну пошту, а також прикріплено файл з електронною цифровою печаткою МВС. Тобто, як бачимо, Міністерство внутрішніх справ зробило зручнішим сервіс «довідка онлайн».

Довідка, що засвідчує несудимість, онлайн є безкоштовною, проте строки її виготовлення, передбачені нормативно-правовим актом, залишилися незмінними (до 30 календарних днів за запитом фізособи).

Якщо потрібна довідка швидко, то ми можемо її оформити за 4 робочих години, надішлемо скан-копію на ваш емейл і зробимо доставку оригіналу Новою поштою.

 

Термін дії довідки про несудимість, відсутність судимості

вкл. .

Коли і кому потрібна довідка про несудимість?

Cпочатку ми спробуємо розібратись, що це за документ. Потім розглянемо ситуації, скільки діє довідка про несудимість в середині країни та за межами в різних ситуаціях.

Довідка про несудимість – це встановленої форми документ, потрібний при оформленні різноманітних документів. Життєві ситуації, коли потрібен цей документ:

  • працевлаштування (в Україні, за кордоном, держоргани, таксі Убер тощо);
  • оформлення опіки або усиновлення;
  • отримання різних дозволів, ліценцій та сертифікатів$
  • видачі посвідки для проживання;
  • участів в держзакупівлях;
  • отримання громадянства;
  • видачі візи в посольстві;
  • відновлення паспортних документів;
  • для установ іноземних держав;
  • іншої мети.

Скільки діє довідка про несудимість?

Для підтвердження юридичних фактів важливо пред'являти тільки чинні документи, в яких не закінчився термін дії. В іншому випадку вони не матимуть юридичної сили, тобто доведеться знову переоформлювати весь пакет документів. Щоб відповісти на питання, скільки діє довідка, що засвідчує відсутність судимості, варто з'ясувати, в який термін вона оформляється. Тоді можна уникнути багатьох проблем.

Спробуємо з'ясувати, скільки діє довідка про відсутність судимості. Однозначної відповіді на це питання немає. Термін дії різний залежно від ситуації. Здебільшого це залежить від обставин.

Термін дії довідки про несудимість для участі в державних закупівлях?

Щороку більше 200 тисяч учасників системи публічних закупівель Prozorro звертаються за довідкою, що підтверджує їхню несудимість. Адже коли підприємець чи підприємство перемогли в тендері Прозоро, їм необхідно «завантажити» довідку в систему в термін протягом 5 календарних днів. В іншому випадку замовник може відмінити своє рішення про визначення переможця закупівлі.

Скільки дійсна довідка про несудимість для працевлаштування?

При прийнятті на роботу взагалі забороняється вимагати відомості щодо партійності, національності, походження, реєстрації місця проживання, перебування та інші документи, якщо їх подання не передбачено чинним законодавством. Роботодавці, зазвичай, не включають дані щодо несудимості в перелік документів для оформлення на роботу. Але бувають винятки. Наприклад, для працевлаштування на держслужбу, оформлення свідоцтва на зайняття адвокатською діяльністю, оформлення сертифіката аудитора. То скільки ж часу діє довідка про несудимість при прийомі на роботу? Який її термін дії? Цей термін кожен роботодавець встановлює самостійно. Здебільшого він становить до 1 календарного місяця, але чим «свіжіша» довідка, тим краще.

Термін дії довідки про несудимість для оформлення зброї

У дозвільній системі є форма заяви, в якій людина вказує паспортні дані і надає свою згоду, щоб працівники дозвільної  перевірили в МВС на наявність (відсутність) судимості. Однак ця перевірка займе значно більше часу, чим коли людина сама надала довідку. Бо заяву із копію паспорту дозвільна система надає в МВС, яке в свою чергу буде оформляти довідку в термін до 2 тижнів. Тому, якщо надати одразу довідку про несудимість в дозвільну систему, то це прискорить процес видачі дозволу на зброю.

Скільки дійсна довідка про несудимість для отримання закордонного паспорту?

При зверненні до міграційної служби людина обов’язково перевіряється на наявність заборон на виїзд у зв’язку із судимістю. Утім,  витребування в цій ситуації довідки щодо несудимості є зовсім неправомірним. Паспортна служба має самостійно подати запит, щоб переконатися в доброчесності громадянина. Це чітко вказано в Наказі МВС №1603 від 21.12.04..

Термін дії довідки про несудимість для оформлення візи

Треба мати на увазі, для якої країни людина оформляє візу. Адже, незважаючи на впровадження в Україні «безвізу», отримання довідки про несудимість для оформленні візи є досить поширеною ситуацією. Наприклад, якщо це США, то довідка про несудимість діятиме 3 місяці. Більш достовірну інформацію можуть повідомити  посольства або консульства країни виїзду. Утім, варто пам’ятати, з меншим терміном дії краще уникнути зайвих проблем при оформленні візи.

Термін дії довідки про несудимість при оформленні громадянства

Довідка про відсутність судимості для отримання громадянства в Україні діє до 1 місяця. Утім, для уникнення зайвих питань краще надати держоргану довідку, оформлену нещодавно. Наприклад, в термін до 10 днів до моменту звернення, адже за місяць може з’явитись кримінальне провадження.

Термін дії довідки про несудимість при оформленні документів для опіки, усиновлення, створення прийомної сім’ї

Наступний варіант розвитку подій - вирішення питань, пов'язаних з опікою, піклуванням або усиновленням. Тут теж необхідна довідка. Зазвичай, в цій ситуації термін дії довідки щодо несудимості становить не більше 1 місяця. Більш точну інформацію варто дізнатися в самих органах опіки, піклування, організації, котра проводить усиновлення. Відповідальні працівники цих структур точно скажуть, скільки буде дійсна довідка про несудимість та точний термін дії

Отже, нам вдалось з'ясувати, як виглядає довідка про несудимість і де її взяти. Крім того, ми проаналізували термін дії та з'ясували, скільки діє довідка про відсутність судимості в тій чи іншій ситуації. Як бачимо, немає єдиної відповіді на це питання. Краще уточнювати термін дії там, куди вона буде пред'являтись. Лише в цьому випадку можна точно знати. Отже, висновок такий: чим свіже довідка по несудимості, тим менша ймовірність того, що її вважатимуть недійсною. Тому краще всього замовляти її незадовго до звернення в той чи інший орган або установу.

Якщо у вас виникають інші питання щодо терміну довідки, що підтверджує несудимість, ви можете швидко отримати консультацію нашого фахівця за нижче вказаними телефонами.

Порядок здійснення допорогових закупівель

вкл. .

Користувачі електронної системи ProZorro починають опановувати нововведення й ніяк не складуть зрозумілої для себе «картинки». Не розуміють, що, як і чому їм потрібно робити під час здійснення допорогових закупівель. Тому далі, оминаючи суху юридичну мову, але не відмовляючись від правового механізму, ми заповнимо прогалини у їхніх знаннях, аби допомогти пересічним замовникові та учасникові відстежити «діаграму» допорогових закупівель.

Порядок здійснення допорогових закупівель — правила роботи електронної системи закупівель

Запропонований Наказом № 35 механізм проведення допорогових закупівель закладено в електронну систему . Саме на правах адміністратора електронної системи закупівель ДП «Зовнішторгвидав України» (нині — ДП «Прозорро») й розробило Порядок № 35 для користувачів, котрі мають бажання з метою досягнення економії при здійсненні відповідної закупівлі використовувати електронну систему ProZorro відповідно до встановлених Наказом № 35 правил роботи системи . Коментар: Порядок здійснення допорогових закупівель (правила роботи системи) закріплено адміністратором веб-порталу ProZorro в однойменному Наказі № 35, а використання цього документа є обов’язковою умовою проведення допорогових закупівель через електронну систему. Отже, сподіваємося, що в питанні, для чого саме існує Порядок здійснення допорогових закупівель, затверджений наказом ДП «Зовнішторгвидав України» від 13.04.2016 №35, ми розібралися .За яких умов використовують Порядок здійснення допорогових закупівель? Вище вже було сказано, що Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2016 № 922-VIII не регулює механізму здійснення допорогових закупівель та не містить поняття «допорогова закупівля» . Саме в Наказі № 35 наведено даний термін та надано його визначення, а саме визначення терміна «допорогова закупівля» не містить нижніх граничних цінових меж.

Водночас Наказом № 35 визначено найнижчий (граничний) вартісний поріг очікуваної вартості предмета закупівлі, який може встановити замовник аби провести закупівлю із застосуванням електронної системи закупівель: Очікувана вартість закупівлі не може бути меншою 3 000 гривень (абзац третій підпункту 6.4 Наказу № 35).

Коментар: отже, Наказ № 35 встановлює вартісне обмеження очікуваної вартості предмета закупівлі. Щоб здійснити закупівлю з використанням електронної системи закупівель, її очікувана вартість має дорівнювати 3 000 гривень або бути більшою за 3 000 гривень. Окрім цього, використовувати електронну систему ProZorro для конкурентного відбору постачальника можуть інші зацікавлені суб’єкти на добровільних засадах . Таке право надає їм адміністратор електронної системи закупівель.

Замовникові передусім необхідно зрозуміти, що всі закупівлі поділяють на дві великі частини —  допорогові та надпорогові закупівлі. Ключова різниця в тому, що допорогові не підпадають під дію Закону України «Про публічні закупівлі», їх проводять за доволі гнучкими правилами . Замовник сам визначає, який перелік документів учасники мають надати для участі в торгах . Але і в першому, і в другому випадках є фіксовані строки на запитання, подання пропозицій і оскарження, тож для успішного проведення закупівлі важливо виконувати все вчасно.

У чому відмінність між Порядком здійснення допорогових закупівель, затвердженим наказом  ДП «Зовнішторгвидав України», та Порядком здійснення допорогових закупівель,  затвердженим внутрішнім розпорядчим документом організації?

Замовники та учасники часто не зовсім розуміють, для чого та як застосовувати Порядок здійснення допорогових закупівель (Наказ ДП «Зовнішторгвидав України» від 13.04.16 № 35), та чи є відмінність між цим Порядком та порядками, положеннями чи рекомендаціями щодо здійснення допорогових закупівель, які діють в організаціях замовників.

Також адміністратор цим Порядком здійснення допорогових закупівель закріпив за собою можливість внесення змін до нього в односторонньому порядку (про що йшлося вище в даній статті). Тобто якщо ДП «Прозорро» вирішить змінити регламент, удосконалити чи запропонувати інший функціонал, то користувачам (замовникам, учасникам, тим, хто здійснює закупівлю через електронну систему на добровільних засадах) доведеться прийняти відповідні зміни та використовувати їх у роботі .Часто в замовників виникає питання щодо того, чи можуть вони вносити зміни до Порядку здійснення допорогових закупівель, затвердженого наказом ДП «Зовнішторгвидав України» від 13.04.16. №35. Ні, вони цього робити не можуть, і вище пояснено чому. Натомість за бажання для врегулювання своєї закупівель в електронній системі закупівель замовник може розробити та затвердити свій власний внутрішній документ (наприклад «Положення про здійснення допорогових закупівель», «Порядок проведення допорогових закупівель» тощо) і затвердити його наказом керівника організації. У нашій країні такі дії замовника є його правом, а не обов’язком. Водночас замовника може зобов’язати розробити локальне положення про порядок проведення торгів через електронні системи його орган управління. Деякі замовники вже розробили та використовують чи розробляють таке положення. В деяких випадках замовник має право самостійно вирішувати, чи затверджувати йому таке Положення/Порядок/Регламент у своїй організації . За таких обставин виникає питання: якщо не обов’язково, тоді навіщо взагалі щось робити? Дійсно, у службових осіб замовника [які (за старою схемою) виконують свої прямі службові обов’язки, передбачені посадовою інструкцією] позапланові доручення керівництва, завдання нормалізувати роботу установи.

Окрім цього, такі дії дадуть змогу самим працівникам удосконалити для себе механізм застосування допорогової закупівлі. Наприклад, у даному внутрішньому розпорядчому документі замовник може/має право, але не зобов’язаний залежно від власних потреб/специфіки на свій розсуд зафіксувати:

  • вартісні межі очікуваної вартості предмета закупівлі, за яких він здійснюватиме відповідну допорогову закупівлю з використанням електронної системи закупівель та за яких здійснюватиме таку закупівлю в результаті укладення прямого договору без застосування електронної системи;
  • визначити види товару (товарів), послуги (послуг) та робіт, потребу в яких для організації забезпечують виключно в результаті укладення прямого договору;
  • конкретизувати термін проведення періоду кваліфікації учасника з урахуванням термінів, передбачених пунктами 9.4 і 9.5 Наказу № 35, а саме: замовник зобов’язаний завершити закупівлю підписанням договору або відміною закупівлі протягом 30 днів після закінчення строку подання пропозицій, адже самим Наказом:
  • передбачити можливість укладення прямого договору, якщо було двічі відмінено допорогову процедуру через відсутність учасників;
  • зазначити, яким чином замовник відображатиме технічні, якісні вимоги до предмета закупівлі тощо (можливо, це буде документація допорогової закупівлі, загальна специфікація чи цей документ матиме іншу назву);
  • зазначити, що під час проведення допорогової закупівлі з використанням електронної системи закупівель замовник одночасно з оголошенням розміщує документацію допорогової закупівлі, проект договору;
  • конкретизувати терміни уточнень, подання пропозицій учасниками, терміни укладення договору про закупівлю;
  • дозволити учасникам дозавантажувати в систему документи, яких не вистачає, вже після проведення аукціону, обмеживши таку можливість часовими проміжками;
  • встановити для переможця обов’язок надати документи, які він подав у систему в складі пропозиції, також у паперовому вигляді;
  • встановити перелік документів, які надає лише переможець закупівлі .Ми запропонували вашій увазі лише приклади положень, які можна зафіксувати в регламенті використання електронної системи закупівель при здійсненні допорогової закупівлі, затвердженому розпорядчим документом.

Ми вже розповіли в даній публікації, що питання проведення допорогових закупівель не регламентовано Законом України «Про публічні закупівлі». Тому замовників і учасників турбує ступінь відповідальності при здійсненні таких закупівель. Наказ ДП «Зовнішторгвидав України» № 35 є локальним актом згаданого державного підприємства, а не нормативно-правовим актом, тому встановлення ступеня відповідальності не входить до компетенції державного підприємства. Відповідальність за порушення Порядку здійснення допорогової закупівлі для користувачів електронної системи закупівель може настати лише в тому випадку, якщо таку відповідальність закріплено на законодавчому рівні. Проте використання цього документа є обов’язковою умовою здійснення закупівель через електронну систему закупівель. На даному етапі впровадження електронної системи закупівель при здійсненні допорогової закупівлі йдеться про настання адміністративної відповідальності за ст. 16414 КУпАП за недотримання посадовою особою (уповноваженою особою) замовника порядку оприлюднення документів у сфері публічних закупівель.

Ірина Антонова,

спеціаліст у сфері публічних (державних) закупівель

Журнал «Радник в сфері  державних закупівель»

 

  • 1_sk
  • arma_logo
  • avenir-corporatio
  • baltia_druk
  • bank_kipru
  • cul
  • financial-initiative
  • fininiciativa
  • indar
  • infoton
  • interagro
  • konica-minolta
  • kt-logo
  • lavina
  • marketukraine
  • megapolis
  • mostobud
  • nextrealty
  • slavutich
  • tc-contact
  • tk
  • ua-news
  • ukr-exim-bank
  • vels-organic
  • venbest